Autor Wiadomość
pioter
PostWysłany: Śro 18:37, 14 Lis 2007    Temat postu:

No to chyba dobrze co ?? Smile Nie wiem jak to będzie współgrać w Crystal Space, ale oczywiście przeprowadzimy testy na próbnym modelu.
marmw
PostWysłany: Śro 18:14, 14 Lis 2007    Temat postu:

Co do tekstur to ich nakładanie będzie się odbywało raczej na poziomie Blendera, tzn. jak będzie gotowy model to na ten model będę mógł nałożyć tekstury. C
Teraz dokładnie nie pamiętam co i jak ale niedawno czytałem o metodach nakładania tekstur w Blenderze ....
pioter
PostWysłany: Śro 14:17, 14 Lis 2007    Temat postu: Tekstury ( materiały i informacje dla tej części projektu )

No dobra otworzyłem ten temat, bo miałem zamiar podzielić się pewną uwagą i problemem z jakim się spotkałem.

Chodzi mianowicie o to, że jak nakładam tekstury ścian w jakimś pomieszczeniu to Crystal Space nakłada je kafelkowo. I to w większości przypadków widać, że ściana jest poszatkowana.

Dlatego aby ustrzec się takiego efektu obrazki z teksturą ściany powinny mieć płynne przejście. Czyli jakby np umieścić 2 takie kwadraty z teksturą obok siebie to nie powinno być widać gdzie się jedna kończy a druga zaczyna ( jako grafik chyba wiesz o co mi chodzi ). Trzeba zrobić krawędzie tekstury tak, aby takie przejście było, czyli dla grawędzi :

gorna <=> dolna
lewa <=> prawa

Zobacz co da się zrobić w tej sprawie i najlepiej, zebyś miał jakąś przykładową teksturę na następny zdjazd abym mógł wrzucić ją do przykładowego pomieszczenia i żebyśmy zobaczyli jak wyszła.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group