Autor |
Wiadomość |
pioter |
Wysłany: Śro 18:37, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
No to chyba dobrze co ?? Nie wiem jak to będzie współgrać w Crystal Space, ale oczywiście przeprowadzimy testy na próbnym modelu. |
|
 |
marmw |
Wysłany: Śro 18:14, 14 Lis 2007 Temat postu: |
|
Co do tekstur to ich nakładanie będzie się odbywało raczej na poziomie Blendera, tzn. jak będzie gotowy model to na ten model będę mógł nałożyć tekstury. C
Teraz dokładnie nie pamiętam co i jak ale niedawno czytałem o metodach nakładania tekstur w Blenderze .... |
|
 |
pioter |
Wysłany: Śro 14:17, 14 Lis 2007 Temat postu: Tekstury ( materiały i informacje dla tej części projektu ) |
|
No dobra otworzyłem ten temat, bo miałem zamiar podzielić się pewną uwagą i problemem z jakim się spotkałem.
Chodzi mianowicie o to, że jak nakładam tekstury ścian w jakimś pomieszczeniu to Crystal Space nakłada je kafelkowo. I to w większości przypadków widać, że ściana jest poszatkowana.
Dlatego aby ustrzec się takiego efektu obrazki z teksturą ściany powinny mieć płynne przejście. Czyli jakby np umieścić 2 takie kwadraty z teksturą obok siebie to nie powinno być widać gdzie się jedna kończy a druga zaczyna ( jako grafik chyba wiesz o co mi chodzi ). Trzeba zrobić krawędzie tekstury tak, aby takie przejście było, czyli dla grawędzi :
gorna <=> dolna
lewa <=> prawa
Zobacz co da się zrobić w tej sprawie i najlepiej, zebyś miał jakąś przykładową teksturę na następny zdjazd abym mógł wrzucić ją do przykładowego pomieszczenia i żebyśmy zobaczyli jak wyszła. |
|
 |