pioter |
Wysłany: Pią 18:10, 02 Lis 2007 Temat postu: Tworzenie obiektów w Crystal Space |
|
Witam!
Odkryłem temat tworzenia obiektów w crystal space.
Metod jest sporo, natomiast jedna jest dość prosta.
Wektory tworzące siatkę obiektu, tekstury, oraz jakieś tam zachowanie definiuje się w osobnych plikach, które wczytuje się potem do kodu.
Poniżej przykładowy plik takiego obiektu ( jest to zwykły prostopadłościan ):
Kod: |
<meshfact>
<plugin>crystalspace.mesh.loader.factory.sprite.3d</plugin>
<params>
<material>spark</material>
<frame name="f1">
<v x="-0.1" y="0.2" z="0.1" u="0" v="0" />
<v x="-0.1" y="0.2" z="-0.1" u="1" v="0" />
<v x="0.1" y="0.2" z="-0.1" u="0" v="1" />
<v x="0.1" y="0.2" z="0.1" u="1" v="1" />
<v x="-0.1" y="-0.2" z="0.1" u="1" v="0" />
<v x="-0.1" y="-0.2" z="-0.1" u="0" v="1" />
<v x="0.1" y="-0.2" z="-0.1" u="1" v="1" />
<v x="0.1" y="-0.2" z="0.1" u="0" v="0" />
</frame>
<action name="default">
<f name="f1" delay="1000" />
</action>
<t v1="0" v2="3" v3="1" />
<t v1="3" v2="2" v3="1" />
<t v1="4" v2="5" v3="7" />
<t v1="5" v2="6" v3="7" />
<t v1="0" v2="4" v3="3" />
<t v1="4" v2="7" v3="3" />
<t v1="1" v2="6" v3="5" />
<t v1="1" v2="2" v3="6" />
<t v1="0" v2="1" v3="5" />
<t v1="0" v2="5" v3="4" />
<t v1="2" v2="3" v3="7" />
<t v1="2" v2="7" v3="6" />
</params>
</meshfact>
|
Ten kod definiuje prostopadłościan w XMLu.
W sekcji material podeje się teksture, a w sekcji frame współrzędne rogów siatki tworzącej nasz wielokąt.
Reszta nie wiem do czego służy, ale zapewne do definiowania jakichś akcji związanych z obiektem.
Trochę się bawiłem w przekształcenie tego pliku i powiększałem i zniekształcałem ten prostopadłościan z pozytywnym efektem.
Można go przetestować kompilując kod źródłowy z /apps/tutorial/simple2 z paczki ze żródłami[/quote] |
|