Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna www.gpwinfo.fora.pl
forum inwestorów giełdowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie obiektów w Crystal Space

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna -> materiały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pioter
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelno

PostWysłany: Pią 18:10, 02 Lis 2007    Temat postu: Tworzenie obiektów w Crystal Space

Witam!

Odkryłem temat tworzenia obiektów w crystal space.

Metod jest sporo, natomiast jedna jest dość prosta.
Wektory tworzące siatkę obiektu, tekstury, oraz jakieś tam zachowanie definiuje się w osobnych plikach, które wczytuje się potem do kodu.

Poniżej przykładowy plik takiego obiektu ( jest to zwykły prostopadłościan ):

Kod:

<meshfact>
    <plugin>crystalspace.mesh.loader.factory.sprite.3d</plugin>
    <params>
        <material>spark</material>
        <frame name="f1">
            <v x="-0.1" y="0.2" z="0.1" u="0" v="0" />
            <v x="-0.1" y="0.2" z="-0.1" u="1" v="0" />
            <v x="0.1" y="0.2" z="-0.1" u="0" v="1" />
            <v x="0.1" y="0.2" z="0.1" u="1" v="1" />
            <v x="-0.1" y="-0.2" z="0.1" u="1" v="0" />
            <v x="-0.1" y="-0.2" z="-0.1" u="0" v="1" />
            <v x="0.1" y="-0.2" z="-0.1" u="1" v="1" />
            <v x="0.1" y="-0.2" z="0.1" u="0" v="0" />
        </frame>
        <action name="default">
            <f name="f1" delay="1000" />
        </action>
        <t v1="0" v2="3" v3="1" />
        <t v1="3" v2="2" v3="1" />
        <t v1="4" v2="5" v3="7" />
        <t v1="5" v2="6" v3="7" />
        <t v1="0" v2="4" v3="3" />
        <t v1="4" v2="7" v3="3" />
        <t v1="1" v2="6" v3="5" />
        <t v1="1" v2="2" v3="6" />
        <t v1="0" v2="1" v3="5" />
        <t v1="0" v2="5" v3="4" />
        <t v1="2" v2="3" v3="7" />
        <t v1="2" v2="7" v3="6" />
    </params>
</meshfact>


Ten kod definiuje prostopadłościan w XMLu.

W sekcji material podeje się teksture, a w sekcji frame współrzędne rogów siatki tworzącej nasz wielokąt.

Reszta nie wiem do czego służy, ale zapewne do definiowania jakichś akcji związanych z obiektem.

Trochę się bawiłem w przekształcenie tego pliku i powiększałem i zniekształcałem ten prostopadłościan z pozytywnym efektem.

Można go przetestować kompilując kod źródłowy z /apps/tutorial/simple2 z paczki ze żródłami[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna -> materiały Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin