Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna www.gpwinfo.fora.pl
forum inwestorów giełdowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tekstury ( materiały i informacje dla tej części projektu )

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna -> materiały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pioter
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelno

PostWysłany: Śro 14:17, 14 Lis 2007    Temat postu: Tekstury ( materiały i informacje dla tej części projektu )

No dobra otworzyłem ten temat, bo miałem zamiar podzielić się pewną uwagą i problemem z jakim się spotkałem.

Chodzi mianowicie o to, że jak nakładam tekstury ścian w jakimś pomieszczeniu to Crystal Space nakłada je kafelkowo. I to w większości przypadków widać, że ściana jest poszatkowana.

Dlatego aby ustrzec się takiego efektu obrazki z teksturą ściany powinny mieć płynne przejście. Czyli jakby np umieścić 2 takie kwadraty z teksturą obok siebie to nie powinno być widać gdzie się jedna kończy a druga zaczyna ( jako grafik chyba wiesz o co mi chodzi ). Trzeba zrobić krawędzie tekstury tak, aby takie przejście było, czyli dla grawędzi :

gorna <=> dolna
lewa <=> prawa

Zobacz co da się zrobić w tej sprawie i najlepiej, zebyś miał jakąś przykładową teksturę na następny zdjazd abym mógł wrzucić ją do przykładowego pomieszczenia i żebyśmy zobaczyli jak wyszła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marmw




Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golub-Dobrzyń

PostWysłany: Śro 18:14, 14 Lis 2007    Temat postu:

Co do tekstur to ich nakładanie będzie się odbywało raczej na poziomie Blendera, tzn. jak będzie gotowy model to na ten model będę mógł nałożyć tekstury. C
Teraz dokładnie nie pamiętam co i jak ale niedawno czytałem o metodach nakładania tekstur w Blenderze ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pioter
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelno

PostWysłany: Śro 18:37, 14 Lis 2007    Temat postu:

No to chyba dobrze co ?? Smile Nie wiem jak to będzie współgrać w Crystal Space, ale oczywiście przeprowadzimy testy na próbnym modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gpwinfo.fora.pl Strona Główna -> materiały Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin