pioter
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelno
|
Wysłany: Pon 15:09, 12 Lis 2007 Temat postu: Model ( materiały i informacje dla tej części projektu ) |
|
|
Zainstalowałem dzisiaj Blendera i inne potrzebne programy na Windowsie zgodnie z wskazówkami z tej strony :
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko się pięknie zainstalowało i testowo sprawdziłem jak wyglądają eksportowane pliki z Blendera do Crystal Space.
Muszę powiedzieć, że wyniki przerosły moje oczekiwania!
Eksportowane pliki tworzą archiwum zip w którym są XMLowskie pliki przedstawiające model ( dokładnie takie o jakich mówiłem ) więc jest wszystko tak jak powinno być i część tej część projektu o którą się bardzo bałem jest już załatwiona. Na początku myślałem, że awaryjnie trzeba będzie spisać gdzieś te wektory żeby potem można wprowadzić je do Crystala ręcznie, ale to już nie aktualne
Można normalnie używać blendera z tą wtyczką, i spokojnie tworzyć projekt bez żadnych ograniczeń. Potem wyeksportować pliki do Crystal Space, a ja już je umieszczę w kodzie tak jak będzie trzeba.
Zatem Emil - masz fuksa
A na dodatek jest jeszcze coś, gdyż można podczas eksportu obejrzeć jak będzie wyglądał model w silniku Crystal Space ( wybierając opcje run ). Pozwala na to prekompilowany program do przeglądania takich modeli z Crystal Space. Niestety ma ograniczone możliwości, ale zawsze coś.
Trzeba by zwrócić uwagę czy nie dałoby rady dodać świateł na poziomie blendera aby potem je w kodzie tylko lekko podrasować. Zawsze to mniej roboty dla kolejnej części projektu
Post został pochwalony 0 razy
|
|